Wednesday, October 21, 2009

INDUSTRI GETAH DI SABAH- TAN SERI BERNARD DOMPOK SARAN PASARAN TERBUKA.

KOTA BELUD: Pasaran bagi getah mentah di Sabah harus terbuka bagi merangkumi penyertaan sektor swasta agar para pekebun kecil di Negeri Sabah dapat menikmati harga yg berdaya saing, Sama seperti pekebun pekebun kecil di Sarawak dan Semenanjung. Menteri Perusahan Perladangan dan komoditi, Tan Seri Bernard Dompok yang membuat saranan itu berkata pada masa ini Lembaga Industri Getah Sabah (LIGS) adalah pembeli tunggal getah mentah daripada pekebun, sekaligus memonopoli pasaran. "Masaalahnya ialah tidak ada pembeli lain yang boleh menembusi Sabah bagi membeli getah daripada pekebun kecil kerana LIGS adalah pembeli tunggal.

No comments:

Post a Comment

Apa pendangan dan pendapat Rakyat/Pengundi di Kawasan MP P.174 PENAMPANG seandainya YB.Tan Sri Bernard G.Dompok masih dikekalkan sebagai Calon MP bagi PRU Ke-13 nanti?

PENAFIAN/DENIAL

Sebarang maklumat, artikel, gambar, pandangan atau bahan penulisan yang tertera dalam blog ini, YANG bukan ditulis atau disediakan oleh pemilik blog. Adalah menjadi tanggungjawab atau liabiliti sepenuhnya penyumbang atau penghantar bahan berkenaan dan pemilik blog menafikan sebarang tanggungjawab atau liabiliti ke atas bahan tersebut

Followers/Pengikut